Je kunt maar beter geen horrorschrijver zijn.
De populaire horrorschrijver Christopher Roth weet al twintig jaar zijn lezers te laten gruwen met zijn boeken. Als zijn meest recente boek echter een slechte recensie krijgt, besluit hij het over een andere boeg te gooien. Hij laat zijn uitgever weten dat hij wil gaan schrijven over liefde, geluk en het leven. Hij huurt een huis in een bosrijke omgeving ergens in Midden-Italië. Echter wordt de streek opgeschrikt door een serie-moordenaar die door de pers ‘Het Everzijn’ wordt genoemd.
Ingrediënten
Wat betreft ingrediënten zouChristopher Rothvan de in België geboren regisseur Maxime Alexandre voor veel horrorliefhebbers een winnaar moeten zijn: een flink gestoorde maniak, vrouwelijk (én mannelijk) bloot, sfeer verhogende muziek en make-up werk van veteraan Gianetto De Rossi (bekend van Zombi 2enThe Beyond). Alleen staan daar clichés tegenover als een schrijver die iets anders wilt, een gebied waar geen mobieltjes werken en een moordende fan. Tegenwoordig ontkom je er bijna niet aan om in een horrorfilm oude clichés te gebruiken, maar je kunt er wel mee spelen (denk aanScreamenCabin In The Wood). Helaas gebeurt dat hier niet genoeg.
Accent
De film neemt in eerste instantie ruim de tijd om het verhaal te vertellen om in het laatste gedeelte vol gas te geven. Het acteerwerk van Joaquim De Almeida en Jessica Bonnani als de zwoele dochter van een dorpsbewoner is goed te noemen. Ook de rest van de cast weet zich aardig staande te houden. Maar weet wel dat deze Italiaanse film in het Engels is gesproken. Het betreft gelukkig geen slechte dub zoals we dat wel vaker zien bij vaak oude Italiaanse horrorfilms, maar daardoor spreekt iedereen wel met een behoorlijk Italiaans accent.
Donker
Deze film heeft hier en daar wat elementen van een oude ‘Giallo’, maar roept ook herinneringen op aanAlien Vs. Predator 2. Beide films zijn behoorlijk donker geschoten en slecht belicht. Vaak kun je niet goed zien wat er allemaal gebeurt. Veel van de special effects en gore momenten zijn hierdoor niet goed te zien. Hoewel dit pas zijn tweede film is als regisseur zou Alexandre eigenlijk beter moeten weten gezien zijn staat van dienst als cinematograaf (van de films van Alexandre Aja).
Extra’s:
Op de dvd staan slechts een paar trailers, waaronder die van deze film.
Conclusie
HoewelChristopher Rothveel potentie toont wordt het geheel om zeep geholpen door accenten, donkere beelden en clichés. Het acteerwerk en het eerste uur weten de film nog enigszins te redden.