Rizzoli & Isles seizoen 3 - dvd recensie

Dvd & blu-ray
vrijdag, 04 april 2014 om 12:16
rizzoli203
Spanning en vooral veel humor in dit derde seizoen over de twee hartsvriendinnen bij de Boston police department.
Rizzoli & Islesheeft inmiddels een behoorlijke fanbase opgebouwd sinds de start in 2010. De serie is in de VS dit jaar toe aan het vijfde seizoen. De serie over twee vriendinnen (rechercheur Jane Rizzoli en patholoog anatoom Maura Isles) is gebaseerd op de boeken van Tess Gerritsen. De twee krijgen in de serie te maken met de meest beruchte criminelen van Boston. Daarbij worden ze onder meer ondersteund door Jane's broer Frankie en rechercheurs Frost en Korsak.
rizzoliisles1
Dynamisch
Zoals de echte fans van de serie weten, heeft de serie een zware klap te verwerken gehad door het plotselinge overlijden van acteur Lee Thompson Young in 2013. Gelukkig is hij nog wel in het gehele derde seizoen van de partij. In dit derde seizoen staat een hoop te gebeuren en is het meest dynamische tot nu toe. Ieder karakter krijgt zijn of haar moment in de spotlights. Bestaande verhaallijnen worden opgepakt en uitgediept en nieuwe worden ontwikkeld. Kenmerkend voor de serie zijn de enerzijds spannende verhaallijnen (soms vergelijkbaar met de boeken) en het energieke samenspel tussen Rizzoli & Isles en Frost en Korsak, uiteraard met de nodig humor.

Familieperikelen
Als er iets bepalend is voor de serie dan is het wel de familiegebeurtenissen van de beide vriendinnen. Dit seizoen gaat van start met een belangrijke gebeurtenis uit het verleden: het neerschieten van de beruchte crimineel Paddy Doyle door Jane. Paddy is echter de biologische vader van Maura en dat neemt ze Jane zeer kwalijk. Deze verhaallijn zet de onderlinge relatie op spanning, maar de twee moeten samenwerken om de meest gruwelijke moordzaken op te lossen. De relatie van Maura met haar biologische ouders loopt als een rode draad door het hele seizoen en krijgt een nieuwe wending door het vinden van haar echte moeder Hope Martin. Ondertussen moet ze ook nog besluiten of ze nu wel of niet een nier zal afstaan aan haar, tot voor kort onbekende, halfzus. Voor Jane is er nog steeds de zoektocht naar de ware liefde. Haar grote liefde Casey lijkt haar weer in zijn armen te sluiten, maar draagt een zwaar geheim met zich mee. Daarnaast heeft ze de handen vol aan haar broertjes Frankie en Tommy en haar moeder Angela. Angela krijgt een relatie met Jane's baas en Frankie wordt eindelijk volwassen als politieagent. Alsof dat nog niet genoeg is blijkt Tommy ook nog eens de vader van haar kleine neefje...of toch niet?
rizzoli and isles10
Genre: Actie
Release datum:21-03-2014