The Librarian 3 - blu-ray recensie

Dvd & blu-ray
zondag, 17 mei 2009 om 14:06
librarian3
Deel drie van de Librarian filmreeks met wederom Noah Wyle in de rol van de onnavolgbare bibliothecaris Flynn Carsen.
Kelk van Judas
In het derde deel gaat avonturier Carsen op zoek naar de historische Kelk van Judas. Tijdens zijn missie ontmoet hij de heerlijke verschijning Simone Renoir (Stana Katic), maar zij draagt een een oud geheim met zich mee. Samen vervolgen zij hun zoektocht die leidt naar een verborgen crypte in New Orleans. Hier komt onze held niet alleen meer te weten over het geheim van Simone, maar ook dat zijn missie eigenlijk draait om het stoppen van een eeuwenoud kwaad dat dreigt losgelaten te worden.
librarian 1
Star Trek
Na een succesvol eerste deel van de tv-film genaamd The Librarian: Quest for the Spear uit 2004, kwam er in 2006 het vervolg The Librarian: Return to King Solomon's Mines en uiteindelijk dit derde vervolg met als ondertitel Curse of the Judas Chalice in 2008. Dean Devlin trad op als producent voor de filmreeks, hij is bekend van de rampenfilms Independence Day, Godzilla en de sciencefictionfilm Stargate . De regie komt van Jonathan Frakes, beter bekend als Commander William Ryker uit Star Trek: The Next Generation. Zijn filmdebuut als regisseur was met de Star Trek film First Contact . Ook regisseerde hij de live action Thunderbirds film.
Reclame onderbreking
The Librarian: Curse of the Judas Chalice is niet een aaneenschakeling van actie, maar als er wat gebeurt dan zien de special effects er goed uit en is het fijn om dit in high definition te kunnen aanschouwen. Opvallend is dat de studio-opnames er kwalitatiever uitzien dan de buitenopnames. De cinematografie van deze film is erg mooi, maar het zijn prachtige filmische shots afgewisseld met vreselijk acteerwerk. Noah Wyle ( ER ) is best geloofwaardig, zijn tegenspeelster Stana Katic ( Quantum of Solace ) trekt het ook nog wel, maar de rest van de acteurs is onder de maat. Het feit dat dit geen 'echte' film is maar meer een televisieproductie, blijkt vooral uit het feit dat er zelfs geen moeite is gedaan om de fade-outs, die leiden tot de reclame onderbreking, weg te werken.
Het verhaal bevat volop humoristische momenten maar vele zijn flauw en voorspelbaar. Het verhaal zit weer vol Indiana Jones-achtig avontuur en er zijn in dit derde deel wat lichte horror en bovennatuurlijke elementen gestopt.
librarian 2
The Librarian: Curse of the Judas Chalice is met zijn mengeling tussen actie, wat flauwe humor en een dosis avontuur en redelijke familiefilm geworden. Voor een tv-film zien de special effects er goed uit, maar helaas is het acteerwerk minder. Noah Wyle en Stana Katic zijn wel een leuk paar en de eindscène, rechtstreeks gejat van Blade II, doet daar niets aan af.
Behalve trailers bevat de blu-ray geen extra's.
grijsster
grijsster