Young, Single and Angry - dvd recensie

Dvd & blu-ray
woensdag, 11 februari 2009 om 9:14
young single
"Een grappige en sexy komedie die het beste omschreven kan worden als American Pie meets Sex and the City ," aldus de dvd-hoes van Young, Single and Angry . Waarschijnlijk geschreven door iemand die de film niet heeft gezien.
young single
De Amerikaanse dvd cover
Kruising
Het gebeurt wel vaker dat een nieuwe film omschreven wordt met dit soort aanprijzingen. Het beste van twee werelden in de vorm van een mix tussen twee eerder verschenen fil Dit levert dan natuurwet-tartende kruisingen op als:
Deze animatiefilm lijkt nog het meest op Barbapappa met een vleugje American History X.
Een ambachtelijk drama in de stijl van Gone with the Wind gemixt met Girls Gone Wild.
Een vliegtuigrit om nooit te vergeten: Airplane! met stukjes Alive.
Alsof een film niet meer een op zich zelf staand werk kan zijn en verplicht een referentiekader nodig heeft. Nu, voor Young, Single en Angry heb ik zelf een wat meer toepasselijke omschrijving:
Een flauwe en alles behalve sexy film die het beste omschreven kan worden als twee uur wachten voor je tandartsafspraak meets je teennagels knippen.
Dertig
Taylor, Katy, Dot en Taylor zijn vier dertigers in L.A. die kampen met een premature midlifecrisis. Vooral Taylor heeft hier last van. Trouwen wil ze, liefst zo snel mogelijk. Alleen ontbreekt het aan een geschikte partner. Gelukkig heeft ze drie hartsvrienden die haar onvoorwaardelijk steunen. Zal Taylor uiteindelijk haar prins op het witte paard vinden? Ja. En ook de andere drie dertigers vinden iemand. Jong, single en boos zijn ze alle vier niet meer, een happy end kan dan ook niet uitblijven.
Slecht
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: wat een wanstaltig gedrocht, dit regiedebuut van Richard Waterhouse. Ik weet niet waar de acteurs in de mee bezig zijn, maar acteren is het niet. De personages die zij neerzetten zijn ongeloofwaardig, vervelend, missen enige diepgang of menselijke eigenschappen en zelfs als karikaturen komen ze niet goed uit de verf. De dialogen afkomstig uit het script van Cheri Waterhouse zijn van een erbarmelijk slecht niveau. Hoewel, je kunt beter spreken van monologen in plaats van dialogen, dankzij het ontbreken van interactie tussen de acteurs (zo gebeurt het regelmatig dat er er onverklaarbare stiltes vallen wanneer de één de ander iets vraagt). De productie ziet er lelijk uit met sets die ieder willekeurig moment zouden kunnen instorten. Waarom er is gekozen voor tussentitels met diepzinnige teksten is mij een raadsel, want het is volkomen misplaatst. En zo zijn er nog wel meerdere elementen in de film aan te wijzen die geen reden of functie hebben maar wel in de film zitten. heeft de gênante omstandigheden en seksuele perikelen uit en overgenomen, maar ontdaan van humor en scherpte. Een saaie, onnodige film, die aanvoelt als een verspilling van dat kleine beetje budget wat er beschikbaar was.
young single1
Young, Single and Angry
gaat over een niet jonge groep mensen die allemaal iemand vinden. Enkel het Angry gedeelte van de titel is toepasselijk, maar dan op de kijker. Die blijft namelijk na het kijken van deze film boos achter na 91 minuten aan beeldvervuiling te hebben gezien. Vaak kan een hele, slechte film nog leuk zijn wanneer je in een bepaalde stemming bent. Bij Young, Single and Angry is dit niet het geval.
Een aantal trailers.
halfster
grijsster