Selling outofbuying in? In deze film over merken, advertenties en sluikreclame - nadrukkelijk mogelijk gemaakt door merken, advertenties en sluikreclame - onderzoekt Spurlock het fenomeenbranding. Net als inSuper Size Mewerpt de regisseur een ironisch licht op een overheersend element van de consumptiemaatschappij, en gebruikt daarbij zichzelf als onderzoeksobject. Geïnspireerd door het idee van co-promotion (de promotionele samenwerking tussen films en merken), gaat Spurlock op zoek naarbrand partnersom van zijn film 'de eerste docbuster ooit' te maken. Zijn zoektocht brengt hem over de drempel van uiteenlopende partijen: marketingbureaus, het ministerie van cultuur, advocaten, bekende regisseurs, Donald Trump, potentiële klanten en onverwachte mediapartners. Tussen pitches en het zoeken naar zijnbrand personalitydoor, wijst Spurlock op de aanwezigheid van een ongelooflijke hoeveelheid reclame om ons heen en geeft hij op vlotte wijze een uitgebreide inkijk in de wereld die daarachter schuilgaat. "Deze film is documentair bewijs van hoe verrot marketing is", zegt een van de geïnterviewden aan het begin, en Spurlock krijgt onvermijdelijk te maken met zowel de voors als de tegens van deze industrie. De vraag is wat dat betekent voor het totstandbrengen van zijn docbuster.
Een gesponsorde film over reclame: ontmaskering of één lange commercial? POM Wonderful Presents: The Greatest Movie Ever Sold is de nieuwe documentaire van Morgan Spurlock. In Super Size Me (2004)...