Alle bioscooppremières van deze week overzichtelijk bij elkaar.
Deze week de langverwachte première van de Kuifje-film van Steven Spielberg. In Amerika moeten ze er nog tot eind december op wachten, maar hier draait hij in alle varianten (2D/3D/IMAX/NL/EN) in ruim 250 zalen in heel Nederland. Daarnaast gaat met veel media-geweld de film over de Heineken-ontvoering in meer dan 100 zalen uit. Maar ook de kleinere releases zijn de moeite waard: een kleine film over het grote-stadsleven in Buenos Aires, de nieuwe film van de Franse regisseur André Techiné en een mooie kleine Nederlandse animatiefilm. En vooruit, ook nog een romcom uit Hollywood.
Gaat je voorkeur naar één van de grote releases of wordt het een kleinere film?
Steven Spielberg en Peter Jackson presenteren de 3D Motion Capture Film . Het is het eerste deel van een trilogie. Dit deel is gebaseerd op de albums , en . Jamie Bell (Billy Elliot, Defiance) is Tintin, de gedurfde jonge reporter die onophoudelijk streeft naar een goed verhaal, en daarom terecht komt in een wereld vol avontuur. Samen met zijn hond Bobby, kapitein Haddock en Jansen en Janssen reist hij de hele wereld rond. Met Daniel Craig ( ) als de snode Red Rackham. |
Op een koude novemberdag in 1983 wordt ’s werelds succesvolste en rijkste bierbrouwer Alfred Heineken samen met zijn chauffeur Ab Doderer voor de deur van zijn kantoor ontvoerd. Wat volgt is de meest geruchtmakende en beruchte ontvoeringszaak die Nederland ooit gekend heeft. Eenentwintig uitputtende en zenuwslopende dagen lang verblijft de fabrikant in een koude, benauwde cel, vastgeketend en voor het eerst van zijn leven volkomen machteloos. Zijn ontvoerders, vier criminele vrienden uit Amsterdam, ondervinden grote problemen om het losgeld te incasseren. Het hele land leeft mee en houdt de adem in. |
Martin woont alleen in Buenos Aires en is webdesigner. Stukje bij beetje lukt het hem om uit de afzondering van zijn eenkamerappartement en zijn virtuele wereld te stappen. Mariana heeft net haar langdurige relatie uitgemaakt. Haar hoofd is een puinhoop, net als het appartement waar ze verblijft. Martin en Mariana wonen tegenover elkaar in dezelfde straat, maar ontmoeten doen ze elkaar nooit. Ze komen op dezelfde plekken, maar merken elkaar nooit op. Hoe kunnen ze elkaar ontmoeten in een stad van drie miljoen inwoners? Eenzaamheid in de stad. Buenos Aires. Medianeras. Wat hen van elkaar verwijdert is wat hen bij elkaar brengt. Medianras is de debuutfilm van Gustavo Taretto.
Wanneer Ally (Anna Faris) nietsvermoedend in een magazine zit te bladeren, stuit zij op een artikel wat haar single bestaan volledig op zijn kop zet. Het artikel stelt namelijk dat vrouwen die in hun leven meer dan 20 partners hebben gehad hoogstwaarschijnlijk de rest van hun leven single blijven. Wanneer Ally de mannen in haar leven begint te tellen, verliest ze de hoop ooit nog te trouwen. Ze belooft zichzelf haar huidige aantal mannen niet te overschrijden en schakelt de hulp in van haar knappe buurman (Chris Evans). Samen beginnen zij een zoektocht naar al haar oude vriendjes in de hoop dat daar misschien toch wel de ware tussen zit.
Een meeslepend drama over liefde, verraad en vergeving in het mooie en romantische Venetië. Francis, 60 jaar en succesvol schrijver trekt zich terug in Venetië om er in alle rust zijn volgende roman te schrijven. Hij ontmoet er de mooie Judith. Het is liefde op het eerste gezicht. Maar al snel maakt het geluk plaats voor achterdocht en ontstaat er een bevreemdende verhouding tussen een oude schrijver, een moderne vrouw en duistere praktijken. Een meeslepend drama over liefde, verraad en vergeving in het mooie en romantische Venetië. Gebaseerd op de gelijknamige roman van Philippe Djian.
The Monster Of Nix is een duistere animatiemusical over de tienjarige Willy die terechtkomt in het dorpje Nix, dat bedreigd wordt door een alles verslindend monster. Willy gaat de strijd aan met het wezen en komt in een bizar universum terecht waar griezelverhalen in eieren worden bewaard. The Monster of Nix is even hallucinerend en oogverblindend vormgegeven als Rosto’s eerdere films, maar ditmaal is zijn nachtmerrieachtige universum ook voor jongere mensen toegankelijk. De regisseur wilde een film maken voor zijn zoon Max, die op het moment van de start van de productie zes jaar oud was. De productie nam vele jaren in beslag, waardoor het eindresultaat pas kon worden vertoond toen Max inmiddels twaalf was geworden.