De Koreaanse regisseur Sngmoo Lee levert met zijn Amerikaanse debuut deze uiterst gestileerde ninja western af.
The Warrior’s Way verschijnt volgende maand al in de VS en naast de eerder verschenen trailer zijn er nu een paar clips vrijgegeven.
De Koreaanse acteur Dong-gun Jang is een ster in eigen land maar maakt met deze film ook zijn Amerikaans en dus Engelstalig debut. Misschien wel omdat hij voor Nintendo in Korea reclame maakt voor een Engelse taalcursus op de DS en hij ook niet moeilijk doet over het leren van een vreemde taal om een filmrol te krijgen. Hij leerde eerder nog Japans. In deze film speelt hij de onovertroffen moordenaar die voor zijn clan gebruik maakt van de beroemde oosterse vechtkunsten. Zijn laatste opdracht wil hij niet op zijn geweten hebben en hij vlucht naar de woestijn van de VS. Daar in een klein dorpje blijkt onderduiken niet mogelijk.
De cast wordt gevormd door onder andere Geoffrey Rush ( Shine, Pirates of the Caribbean, The King's Speech ), Kate Bosworth ( Superman Returns ) Danny Huston ( Robin Hood, X-Men Origins: Wolverine ), Tony Cox ( Bad Santa ) en heel veel ninja's.
Regisseur Sngmoo Lee of Lee Seung-moo (De vertaling uit het Koreaans is niet geheel duidelijk) studeerde af aan NYU alvorens als docent bij het filmprogramma van de Koreaanse Universiteit van de Kunsten aan het werk te gaan. Dezelfde universiteit waar acteur Dong-gun Jang stopte nog voordat hij een diploma haalde. Hij is actief als scenarioschrijver en producent. In 2004 ging de door hem geschreven film Sunday Seoul langs diverse festivals.
Deze western doet een beetje denken aan Takashi Miike's Sukiyaki Western Django en Kim Ji-woon's The Good, the Bad, the Weird om maar in Azië te blijven. Het uitgangspunt van het verhaal is natuurlijk niet uniek. Maar met het overdadig gebruik van kleur en de bekende wire-fu techniek, uit de Hong Kong kung-fu cinema, kan het ook wel een nieuwe dimensie geven aan het oude westen.
Deze western doet een beetje denken aan Takashi Miike's Sukiyaki Western Django en Kim Ji-woon's The Good, the Bad, the Weird om maar in Azië te blijven. Het uitgangspunt van het verhaal is natuurlijk niet uniek. Maar met het overdadig gebruik van kleur en de bekende wire-fu techniek, uit de Hong Kong kung-fu cinema, kan het ook wel een nieuwe dimensie geven aan het oude westen.