Neighbor - blu-ray recensie

Dvd & blu-ray
zaterdag, 29 december 2012 om 19:57
neighbour
Regisseur Robert A. Masciantonio berijdt de strontkar, en de kijker mag het ontgelden.
In een armoedig belichte woonkamer in een buitenwijk leren we een psychopathische dame (America Olivo) kennen waarvan haar naam een raadsel blijft. Terwijl de politie in een zoektocht naarstig zoekt naar een beruchte seriemoordenaar, vermaakt Olivo's karakter zich met moord en doodslag. Ze is een sadist pur sang die al genietend van het leed van haar slachtoffers niet schroomt grof geweld te gebruiken. Olivo komt geleidelijk op het pad van de zogenaamd sympathieke Don (Christian Campbell) waar ze haar ongemotiveerde acties op botviert.
Neighbour
Hommage
Voor de getrainde kijker valt het op dat het leeuwendeel vanNeighbor is gefilmd in een summier aangeklede studio waarvoor de lichttechnicus zo te zien slechts een LOI cursus heeft gevolgd. De cameraman denkt dat een scherpe focus leidt tot meer diepte en heeft nog nooit vanoff centre framinggehoord. Bovenal zijn de acteurs, waar Masciantonio in sommige gevallen al vaker mee samenwerkte, bedroevend slecht. Olivo speelt een hommage aan een reeks beroemde horror- en thriller acteurs en actrices. Haar nontalent komt volledig tot uiting in de scènes met Campbell, die zijn talenten als soepblik volop etaleert.
Neighbour
Filmreferenties
De gewelddadige en bloederige scènes behoren tot de enige memorabele momenten inNeighbor. Terwijl Don's hoofd wordt doorboord met een scherp object mompelt hij al vragend of Olivo's karakter deze niet alstublieft kan verwijderen. Hilariteit alom, en dat was vast niet Masciantonio's intentie, alhoewel hij doelbewust potentieel komische passages in zijn film verwerkt. Zo gaat de groep dertigers in de film met elkaar om als puberale karikaturen. De komische scènes zijn niet komisch en de naargeestige scènes zijn dermate ongemakkelijk dat de enige gepaste reactie een lach is. Uiteindelijk leiden de talloze filmreferenties slechts tot medelijden met de regisseur.
Extra's:
star
star