Opbrengst nieuwe Uma Thurman goed voor 90 euro

Nieuwsberichten
dinsdag, 30 maart 2010 om 10:22
motherhood

In Groot-Brittannië heeft de nieuwe film Motherhood met Uma Thurman van Katherine Dieckmann in het openingsweekend 'maar liefst' 90 euro opgebracht.

"Dan hebben we zeker wel een record gebroken?", reageerde producent Jana Edelbaum toen ze het bericht hoorde dat er slechts 11 mensen zijn geweest die een kaartje hadden gekocht. Gelukkig niet, want er is in Groot-Brittannië slechts één film die het nog slechter deed. haalde in het openingsweekend slechts 8 euro op. Rooskleurig zijn de behaalde resultaten nog steeds allerminst.

motherhood

Ook in de V.S. waar de film eind vorig jaar een release kreeg, kon Motherhood niet rekenen op een grote opkomst van het publiek. Het komische verhaal over een moeder die voor haar 6-jarige dochter een groots verjaardagsfeest wil organiseren, werd beloond met slechts 30.000 euro in het openingsweekend en behaalde uiteindelijk maar 60.000 euro in totaal. De film zelf heeft 3,7 miljoen euro gekost.

Records zijn er dus niet gebroken, daar er wereldwijd ook genoeg titels zijn die nog veel minder hebben verdiend. National Lampoon’s Gold Diggers (2003, 450.000 euro), Rich Girl (1991, 420.000) en Proud American (2008, 100.000) brachten nog veel minder op. 'Topper' is echter Zyzzyx Rd (2006), een anderhalf miljoen euro kostende film die het astronomische bedrag van 25 euro opleverde.

Delen met