Nieuwe X-Men campagne mengt feit en fictie

Trailers
zondag, 13 april 2014 om 22:15
image 232730 5
De virale marketing campagne van X-Men: Days of the Future Past omvat een fictieve interactieve tijdslijn die de evolutie weergeeft van het opsporen van mutanten door de jaren heen.
Voor deze campagne is naast een trailer ook een hele website opgetuigd: http://www.25moments.com . Hier wordt de draak gestoken met serieuze historische gebeurtenissen uit de afgelopen 25 jaar.
Fox heeft ook enkele stills vrijgegeven waar grote evenementen over de laatste 60 jaar worden gepresenteerd, te beginnen met een mysterieuze wapenstoring ten tijde van de Cubacrisis.
xmen cuban missile crisis
Andere stills tonen Bolivar Trask ( Peter Dinklage ) met de baanbrekende Sentinel robots, en het gebruik van zijn invloed om te lobbyen bij Richard Nixon.


De virale marketing website bevat diverse scènes met onder meer mutanten die de moord op JFK beïnvloeden, knoeien met het Olympisch record en inzicht geven op het ontstaan van de "Future Mutants".
Simon Kinberg schreef het script voor X-Men: Days of the Future Past, geïnspireerd op de verhaallijn van Chris Claremont en John Byrne van nrs. 141 en 142 uitUncanny X-Men(1981).In Days of the Future Pastwordt een alternatieve toekomst geïntroduceerd. Na de dood van een senator worden de mutanten opgejaagd door de Sentinels.
Hugh Jackman keert terug als Wolverine, tegenover James McAvoy en Patrick Stewart als respectievelijk de jonge en oude versie van Professor X. Ook Michael Fassbender en Ian McKellen zijn aan boord als de incarnaties van Magneto. Jennifer Lawrence (Mystique), Halle Berry (Storm), Ellen Page (Kitty Pryde), Nicholas Hoult (Beast), en Anna Paquin (Rogue) zijn ook van de partij.
X-Men: Days of the Future Pastverschijnt in IMAX en 3D in de Nederlandse bioscopen op 22 mei 2014.
Delen met